fredag 7 januari 2011

Årets fluff!

Tindra äger årets fluff - lätt alltså. Hon är så lurvig och fluffig i pälsen nu, och idag var det tänkt att hon skulle snaggas, men mes som jag är så har jag avbokat tiden bara för att slippa skotta fram bilen och köra till Birsta i detta väder. Fiii fasen att det aldrig kan sluta snöa! Det är tillfällen som dessa som jag är glad över att vi inte hittade något hus, för det här med skottning är inte riktigt min grej.
Igår skulle jag och Adam åka och köpa thaimat, och vi körde fast 3 gånger endast på våran parkering - det säger väl allt om väglaget?
Thaimaten var som vanligt as-god (hejja Cherry-woken, ni är bäst)! Min nya "grej" är att beställa en soppa och två vårrullar! Igår blev det räksoppa och jag slickade soppskålen! Sååå gott!! Och vårrullarna ska vi inte tala om - mums, mums, mums!

På tal om mat och sånt, jag märker att jag inte alls är hungrig längre, magsäcken känns mindre och jag blir mätt mycket fortare än vanligt. Och då blir jag riktigt jäkla mätt alltså, jobbigt mätt. Jag måste nog dra ner på portionerna lite framöver, eller äta saktare. Jag vet inte vilket som är bäst.

Till Chris, det där med Tindra och bebisen. Jag har tänkt på det jättemycket. Jag har faktiskt ingen aning om hur hon kommer att reagera. Både jag och Adam antar liksom att hon kommer att bli lite sur och deppig, så vi har sagt att den som inte håller i bebisen måste ge jättemycket gos till Tindra så att hon inte känner sig utanför :-) Rent allmänt så verkar Tindra inte ha så mycket till övers för bebisar. Det är inte så att hon inte tycker om dom, hon håller sig på avstånd har vi märkt när vi har varit hemma hos Anza och hennes lilla flicka. Så jag tror inte att det kommer att bli något problem egentligen, mest bara att hon kanske kommer att känna sig utanför, så det ska vi verkligen tänka på!

Idag jobbar jag till kl 12, efter det ska jag förhoppningsvis träffa Frida och ta en lunch på stan (vi skulle egentligen åka till Birsta), sedan ska jag hem och göra supergod sallad som jag ska ta med mig till Anza ikväll där vi har lite tjejmys då våra karlar är i Solna på bortamatch. Vi ska ha lite knytkalas, och det kommer att bli mysigt som bara den! :-)

Nu ska jag snart ta en liten fikapaus!
Ha en skön fredag! Tjing!

1 kommentar:

Sara sa...

Vi har ju också en liten hund. :) I vårt fall har det gått himla bra. Louie var väldigt förvirrad de första dagarna, trodde mest Gry var en rolig leksak som vi bar runt på, så han hoppade efter henne och var lite stressad. Vi tänkte som ni, han fick vara med överallt, nosa på henne och blev inte bortkörd liksom. Vi sa nej nån gång när han ville slicka henne i ansiktet eller så (bara så han skulle förstå att vara försiktig), men annars fokuserade vi mycket på att involvera honom. Det har gått fint! Han ÄLSKAR inte Gry än, men ogillar henne absolut inte och jag tror kärlek kommer uppstå så småningom :)
Kommer gå jättebra med Tindra och bebisen och tänk vad roligt de kommer ha tillsammans sedan!