lördag 29 januari 2011

Shopping!

Idag är det mer shopping på schemat! Närmare bestämt spjälsäng med tillbehör! Jag är lite sugen på en liten sänghimmel också, men då tänker jag så klart lite "prinsess-aktigt", kan en liten pojke också ha en sänghimmel tro? Ja det är klart, är det en flicka så dekorerar jag den med små rosa detaljer, är det en pojke så dekorerar jag den med små blå detaljer! Om jag hittar en fin sänghimmel så köper jag nog en.

Igår köpte jag lite blandade grejer, typ en supermjuk filt, 2 pyjamaser, alvedon för bebisar, kroppspuder (eller talk kanske det heter), en liten nagelsax, en skötbädd, ammningsskydd till bh, en liten nappflaska, en napp, ett babykit från Weleda (hudvård) och säkert något mer som jag inte kommer på nu.

En sak till (eller några saker till) som jag funderar på att köpa är saker till mig själv. Jag funderar på att bunkra upp och skapa ett litet förråd med produkter som jag använder dagligen, typ krämer och sånt. Just nu har jag ju en helt ok ekonomi, men om ett litet tag kommer jag att känna mig som en fattig student, och då är ansiktskräm från Clinique och Eight hour creme från Elizabeth Arden inte prio 1 direkt, så jag ska nog passa på och köpa lite såna grejer också. Kanske några nya fina tröjor också. Shit alltså, vad jag spenderar pengar. Men det gäller att passa på, snart kommer ju allt att ändras, då kommer all fokus vara på lilla Fjun, så nu unnar jag mig lite extra! Låter det dumt kanske? Äh, so be it i såna fall.

Nu ska jag titta på lite tv innan jag går ut med Tindra, men först vill jag passa på att säga grattis till Chris som fick sin lilla flicka igår! Grattis och bra jobbat!! Novalee, vilket fint namn!

Ha en bra lördag!

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker det är en jättebra idé att köpa på sig krämer och sånt piff nu! Skulle jag också gjort, grr, nu känns det svårare när pengarna är färre. :D

Chris Karinsdotter sa...

Tack kära du för gratulationen :)