söndag 30 januari 2011

Spjälsäng - check!

Idag fortsätter shoppingen. Herregud. Idag ger jag mig på det jag skrev om igår, och närmaste Kicksbutik borde nästan stänga ner för allmänheten för att jag kommer att go crazy där idag! Haha, närå, men nästan.

Igår köpte vi spjälsäng med tillbehör, vi satte ihop den och bäddade i den, men jag är inte så nöjd, den ser så tom ut, plus att filten jag köpte inte matchar med spjälskyddet, så det måste jag nog göra om. Vi köpte även en sänghimmel, men nu har vi placerat sängen så att den inte står under kroken i taket som så lämpligt har kunnat få hålla den uppe, så nu vet jag inte. Vi går kanske sätta upp en ny krok. Inte prio 1 just nu.
Vagnen satte vi också ihop, den däremot fick vi kämpa lite med. Det är en Teutonia, och jag måste säga att Teutonias medföljande bruksanvisning är bland det sämsta jag sett. Jättelånga konstiga menigar utan bilder, och när det väl var bilder så kunde man lika gärna ha varit utan dom, för man fattade ändå ingenting. Jag tror att vi har fått till det, det enda jag känner är att sufletten är lite "ranglig", men vi har kollat hundra gånger nu att den sitter som den ska, och inte vet jag, det blir nog bra. Vi får ta med vagnen in till någon butik någon dag och kolla att vi har gjort rätt! :-)

Bilder kommer, den som väntar på nåt gott..... :-)
Speaking of nåt gott, nu var det flera dagar sedan jag åt en semla, det blir nog en sån idag!
Tjing!

1 kommentar:

Sara sa...

haha, tyckte också vår vagn var lite svår, men jag läste nog för slarvigt. :) Dock har jag hittat många videos på youtube med instruktioner för olika saker med vagnen! (har en bugaboo, men det finns säkert för Teutonia också om det skulle behövas)