söndag 13 februari 2011

Dagens planer:

Inga.
Jag har inga planer idag. Jag skulle vilja göra ett ryck och baka och laga mat och fylla frysen, men jag känner ingen motivation - plus att frysen är så förbannat liten. Det är nog det enda negativa med den nya lägenheten.

I natt sov jag jättedåligt igen. Jag som precis har börjat att sova helt ok igen. Jag var uppe 4 ggr och kissade, och efter varje gång hade jag jättesvårt att somna om igen. Det enda jag kunde tänka på var slemproppen och vattenavgång och att Adam inte är hemma. Lite frustrerande faktiskt.
Jag önskar att det fanns en mall till hur allt kommer att gå till - exakt in i minsta detalj - och att inte inte är så individuellt från person till person. Ja, jag är ett kontrollfreak.
Det är bara så jobbigt att höra om folks olika berättelser, en tjej på jobbet berättade att hennes vatten gick när hon var på City gross och handlade, som en vattenballong hade det varit. En annan berättade att hon nös och det kom lite "blött i trosan", vilket lika gärna kunde ha varit en liten skvätt kiss, men sedan sipprade det lite då och då, och på så sätt fattade hon att det var vattnet som hade gått.
Jag skulle föredra "vattenballongseffekten" av dom två. Kanske inte offentligt på en affär då, men i alla fall att det är tydligt vad som händer.

Det är många som frågar mig om jag är nervös inför förlossningen. På sätt och vis är jag det, och på sätt och vis inte. Jag vet att jag nog kommer att vara rädd/nervös/orolig när jag väl är där, men just nu så tänker jag inte så mycket på själva förlossningen. Jag vet ju att det kommer att vara ett helvete och att det kommer att vara jobbigt och göra ont som fan, det är lika bra att intala sig själv det. Jag vet ju att det är något som jag MÅSTE gå igenom, så det är ingen idé att oroa sig över det nu.
Däremot så är jag nervös för tiden som jag har framför mig just nu innan själva förlossningen, och så tiden efter förlossningen. Själva födseln är ju en sån extremt liten del av det hela. Det är ju efteråt allting börjar.
Jag skulle kunna babbla på hur länge som helst om saker som oroar mig. Jag vet att man lär sig allt eftersom, att man lär känna sin bebis och sedan ska man nog inte underskatta sig själv heller, vilket jag gör ganska ofta.
Man kan ju hoppas på att man får en sån här nöjd bebis:

Haha, snacka om att gilla tillvaron! :-)


Nu ska jag ta tag i dagen här och se om jag får något gjort. Dammsugaren skulle behöva få jobba lite, men hur kul är det då?

Inga kommentarer: