tisdag 15 februari 2011

Dumma mig.

Idag har jag varit och fixat håret. Som vanligt blev det dyrt som fan.
Jag klippte och färgade, eller jag klippte och la i en intensivtoning. Dumma mig trodde att det skulle bli "billigt" om jag valde toning i stället för färg - men icke. 1695:- gick det loss på. Då hade jag ju lika gärna kunnat färga. Dumma, dumma mig.
Men, håret är uppklippt, "urtunnat" och fräsht, fast i vanlig ordning så önskar jag ju så klart att man skulle kunna få en lite mer "wow-effekt" på resultatet när man lägger så mycket pengar på det.
Nu har jag även fått min frisör Katja att lova mig att aldrig mer klippa lugg på mig, hur mycket jag än tjatar. Jag klippte ju luggen dagen före julafton, och har kanske haft den som den ska vara, alltså rätt ner, 5 ggr. Annars fäster jag den med hårnålar. Fasen alltså, att jag aldrig lär mig. Men nu tror jag faktiskt att jag har gjort det. No more lugg for me. Till sommaren är det säkert bra igen, eller lite bättre i alla fall. Just nu är det mini-katastrof.

Oh well.

Ikväll blir det basket igen. Det kan bli en tuff match som det alltid brukar bli mot Solna. De två senaste matcherna har matchen avgjorts med minsta möjliga marginal, så det kan nog bli tight ikväll igen. Spännande!

Ska ta och fixa en liten kaffe nu, för övrigt är det jätteskönt att vara så pigg den här tiden på dagen, jag brukar annars vara en zombie efter att ha jobbat öppning, men nu har jag som sagt semester, hehe! ;-)

Inga kommentarer: