onsdag 16 februari 2011

Nu startar dagen!

Klockan är strax efter nio och jag har nyss svept en supergod smoothie. Smooties är min nya grej - så enkelt, så snabbt, så gott. Favoriten är vaniljyoghurt med en banan, en liiiiten skvätt apelsinjuice och en gnutta kanel. Mixa, mixa, mixa och DRICK! Idag blev det frusna hallon, en halv banan, apelsinjuice och lite vaniljyoghurt (för krämighetens skull). Sååå gott!

Nu ska jag ta tag i dagen och göra en paj! Det blir en bacon och champinjonpaj som jag ska frysa ner i portionsbitar. I måndags gjorde jag min goda köttfärssoppa som jag frös ner i matlådor.
I am on a roll! :-)

1 kommentar:

Chris Andersson sa...

Tips från coachen: Frys in smoothie i vattenflaskor (träningsflaskor) och ta med till förlossningen! Du får bara äta/dricka flytande föda och smoothie var fantastiskt läskande och energigivande! (Nu får vi väl hoppas att du slipper 37 h som jag hade men ändå) ;)