onsdag 13 april 2011

Mammas guldklimp!

Eller ska jag säga guldKLUMP kanske?
Vi har varit på bvc idag, och man kan ju inte bli annat än stolt då lillis växer både på längden och bredden precis som hon ska! Jag känner mig lugn att veta att hon inte får i sig för lite mat i alla fall!
Vi har fortsatt att ge henne ersättning på kvällen, och ska göra det i fortsättningen också, det funkar ju så bra, det enda negativa jag märker är ju det att mina bröst håller på att sprängas när jag vaknar. Så konstigt att det knappt finns något där på kvällen, och så är dom fulladdade på morgonen. Men men, den lilla smärtan får jag ta.
Vi kom fram till en eventuell orsak till hennes grin/magont, och det KAN faktiskt bero på att jag äter ganska mycket ägg. Jag äter ju minst 2 st om dagen, antingen kokta eller i en omelett, så nu ska jag testa att dra ner på det för att se om det blir någon skillnad, plus att jag fortsätter med Minifom. Igår var hon lugn hela kvällen så vi hoppas på en repris idag!

En annan repris från gårdagen som vi kan hoppas på, fast inte förrän imorgon, är att Dragons vinner den 3:e semifinalmatchen mot Södertälje imorgon!! Det står 2-0 och imorgon har dom som sagt chans att avgöra och knipa en finalplats! Åh va kul det skulle vara!! Tänk om det skulle bli ett till guld, det vågar jag inte hoppas på, men fasen va coolt! Det skulle bli Adams 3:e sm-guld i såna fall. Han har ett från när han var ung rookie (bänkspelare) med Södertälje, och så det som dom vann för 2 år sedan, och det skulle ju vara såå nice att få ett som coach också! Assisterande coach, men ändå! Åh så stolt jag skulle bli då! Fast det är jag ju redan, det märks väl!? :-)

Nu ska jag ta och fundera över vad jag ska baka till helgen, syrran med familj kommer upp och hälsar på! Jag tror jag kör på ett säkert kort och bakar cupcakes, och så ska jag nog göra en marängtårta, en sån som mamma alltid gjorde när jag fyllde år när jag var liten. Den är såååå god!!! Och med min Kitchen aid så är det supersmidigt att göra maräng! :-)
Mums va?

1 kommentar:

Knuti sa...

Men oj, hade missat att du svarat mig! :) Men jag kom på en sak med fikaplanen, grejen är ju bara att jag jobbar ju 8-17 nuförtiden.. (praktiken) så frågan är om vi ska våga oss på en lunch kanske? ;)

Kramar på er