tisdag 12 april 2011

Lite pinsamt nästan...

Alldeles nyss kom jag hem från en snabb sväng på stan. Jag köpte hårspray och skulle ta ut en hundralapp. Jag gick till bankomaten mitt på Storgatan mittemot Åhléns, stoppade in kortet, knappade min kod och belopp, och när kortet kom ut så fick jag inte grepp om det. Kortet alltså. Mina naglar var för långa. Testa själv att försöka greppa något som är en millimeter tjockt och sitter ganska hårt, med tummnageln och pekfingernageln (eller vilken jäkla nagel som helst egentligen). Det går inte. Och man skulle ju kunna tro att Storgatan skulle vimla av folk som jag skulle kunna be om hjälp, men icke. Till slut åkte ju kortet in igen! Fan!!
Som tur var hade jag ju ICA-kortet med mig, men kunde ju inte riskera att även det kortet skulle åka tillbaka, så då gick jag på Hemköp och köpte en Ramlösa bara för att kunna ta ut kontanter.
Herregud va pinsamt (och irriterande).

Inga kommentarer: