söndag 3 april 2011

Mysig helg!

Hej på er!
Ibland kan jag känna att det är en väldigt fin gräns mellan att saker är mysigt eller segt. Jag är ju ganska rastlös av mig, så det här med att vara mammaledig är en liten omställning för mig. Ibland kan jag känna att det kryper i kroppen på mig, just för att det inte "händer" någonting, men på samma gång så njuuuter jag att att gosa och mysa med mitt lilla Bellis-hjärta.
Igår till exempel. Jag vara bara hemma och gjorde ingenting fram till att klockan var nästan 15, och då gick vi ut på en promenad till stan och köpte en liten klänning (Bellis första som hon kan ha nu). Det var ganska segt, men resten av kvällen var mysig, lillhjärtat var glad och snäll och sov jättebra hela natten fram till kl 4 ungefär, då fick hon mat och en torr blöja, och sedan sov vi till halv 9. Det är ju faktiskt lite lyx tycker jag.
Nu har hon somnat igen, och nu sitter jag och myser framför Nyhetsmorgon med en kopp kaffe och skriver en lååång inköpslista till dagens tripp till Ica Maxi.

Åh just ja! Igår fick min vän Edith sin lilla bebis!! Exakt 1 månad för tidigt, men allt hade gått jättebra, och både hon och Jacob och deras lille prins mår bra! Jag blev så himla glad och har tänkt på henne/dom så himla mycket, för det är ju en sån fantastisk känsla att bli mamma. Jag börjar nästan att gråta nu när jag skriver detta, för det är en obeskrivlig känsla. ÅÅÅH vad jag älskar våran lilla Annabelle!!! Tänk att hon blir 1 månad idag!

Nä nu måste jag skärpa mig, haha! Dags att passa på att fixa lite medan lillan sover!
Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: