lördag 23 april 2011

Solokvist.

Kul jul. Eller påsk alltså.
Inte för att jag tycker att påsk är speciellt speciellt egentligen, men "alla andra" verkar ha så mysigt och trevligt i helgen. Själv sitter jag med en skål som är fylld med chips och Polly och tröstäter för att jag är ensam hemma tills på måndagkväll. Adam har åkt till Norrköping.
Jag och Bellis var ute på en kvällspromenad alldeles nyss, det är ju helt underbart väder! Tankarna flög iväg och ett tag var jag riktigt förbannad, ett tag lite ledsen och sedan glad. Oavsett om det är påsk eller inte så är det inte kul att känna sig ensam (och att vara ensam).
Blablabla vad det är syyynd om miiiig.
Jag har så jäkla svårt att ta tag i saker, och att bjuda till lite själv. Jag antar att jag tar för givet att "alla andra" redan har planer och då vill inte jag komma och "störa".
Tänk vad enkelt allt var när man var liten. "Hej vad heter du? Ska vi leka?" och ens föräldrar var tillsammans.
När man är så här liten har man inte många bekymmer i alla fall....
Det kan bli lite jobbigt om en fis sätter sig på tvären,
men annars har man det ganska bra.

Inga kommentarer: