söndag 29 maj 2011

Mors dag!

Idag är min allra första Mors dag! Den firas inte speciellt mycket här hemma, även fast jag gärna skulle vilja det, men det är bara att försöka inse att alla är vi olika, och som min syster sa, den finaste gåvan är ju faktiskt Annabelle! Jag längtar sååå tills hon blir större och uppvaktar mig med teckningar som hon har ritat!
Ikväll ska vi alla hem till min bror och hans familj för att äta middag, mamma/mormor kommer också dit och det ser jag fram emot jättemycket! Brorsan och hans tjej köpte hus i vintras och jag har bara varit där en gång! Jag ska ta med mig efterrätten och håller nu på att förbereda lite, det blir den supergoda banankolapajen som jag har gjort några gånger tidigare - såå god är den!

Helgen har varit väldigt lugn, men det är skönt tycker jag. Just nu sitter jag i valet och kvalet om jag och Annabelle ska följa med Adam till Stockholm till veckan. Han ska dit och scouta lite spelare ons-sön. Jag känner att det känns liiite segt att följa med om jag ska vara ärlig, men det kommer ju inte vara roligare att vara ensam hemma heller, så jag vet inte. Hade han inte behövt jobba så hade det varit en annan sak, jag är ju inte så haj på att köra bil i Stockholm (hittar ingenstans) och det där med tunnelbana och barnvagn gör mig stressad bara jag tänker på det (även fast det är världens lättaste grej säkert), och att sitta hemma och vänta på honom känns inte heller så kul. Gud va neggo jag låter nu, haha, jag får helt enkelt ta och bestämma mig. Vara hemma ensam med Bellis i 4-5 dagar, eller sova obekvämt i en 120 säng hos Adams mamma i 4-5 dagar. Jag får väga för- och nackdelar helt enkelt.
Tänk va kul det skulle vara om jag fick ett ryck och stannade hemma och målade om köket till exempel? Eller fixade i ordning i det som ska bli Bellis rum! Åh va kul det skulle vara! Men nä, så blir det nog inte. Men det hade varit lite kul och oväntat! :-)

Nu ska jag sätta igång med pajen! Ha en fin Morsdag alla mammor, och njut av era små liv, det ska jag göra så fort hon har vaknat! :-)

Inga kommentarer: