fredag 3 juni 2011

Bra dag!

Vilken bra dag det blev idag! Det är skillnad på dagar och dagar kan jag lugnt säga. Om jag inte har något planerat, eller någonstans att vara, så har jag väldigt svårt att ta tag i dagen, så idag var en toppendag!

Kl 11 hade vi tid på bvc, usch och fy så ledsen lillhjärtat blev. Det skar ordentligt i mammahjärtat, men det gick över på ca 10 minuter då hon fick en flaska med mat. Men seriös, nästa gång får Adam gå med henne...
När vi kom hem var hon precis som vanligt, glad och sprattlig, så det var skönt, och så har hon varit resten av dagen också. Jag hade målat upp värsta bilden av att hon skulle få feber och/eller vara grinig resten av dagen, så det var skönt att vi slapp det!
Kl 14 hade jag en fikadejt med Edith och hennes lilla Oliver som blev två månader igår. Vi satte oss på Tant Ankis uteservering och fikade och utbytte tankar och erfarenheter, och det var så trevligt. Mindre trevligt är att hon och Jakob och Oliver åker hem till Island imorgon.... Förhoppningsvis kommer dom tillbaka till hösten igen. Jakob har kontrakt (med Dragons kanske jag ska säga), men får bryta det innan den 15/6 om något annat skulle dyka upp, men just nu ser det ut som att dom kommer tillbaka efter sommaren!
Kl 17 kom mamma hit med Tindra och skulle vara barnvakt, eftersom jag gärna ville gå på Zumba kl 17:35. Passet var som vanligt jättekul, och efteråt gick jag och köpte kebabtallrik till mig och mamma som vi mumsade på!
Kring kl 20 somnade Bellis, jag tog en dusch och gick ut med Tindra medans mamma fortfarande var kvar och sen satt vi på balkongen och pratade lite och sedan gick hon hem.

Som sagt, en bra dag med många aktiviteter! Att vädret är toppen gör att det blir ett extra plus i kanten!

Jag hade faktiskt tänkt att köpa en flaska vin eller ett par cider idag, det hade varit så nice nu ikväll på balkongen, men jag hindrade mig, tyckte inte att det kändes rätt att gå in på Bolaget med barnvagnen, haha! Det får bli en annan dag! :-)

Nu ska jag ta och lägga mig tror jag, man blir trött av att flänga runt så mycket! :-)
Kramis till er alla!

Inga kommentarer: