fredag 22 juli 2011

Åh vad jag stör mig!!!

Ibland känner jag att jag har lite väl mycket åsikter, och nu ska jag dela med mig av några.
Det finns några saker som stör mig så fruktansvärt, och det är bland annat när folk stavar fel på engelska. Nu menar jag inte liksom vanliga stavfel, utan om man skriver ett ord som blir ett helt annat för att man stavar fel. Till exempel ordet "too" och ordet "to". Dom låter ju i alla fall lika, så ok då. Men ordet "where" och ordet "were". Eller "there" och "their".
Nu blir jag knäpp för nu kan jag inte komma på några bra exempel på felskrivningar, men typ ibland kan man läsa på till exempel Facebook att någon har i sin status:
"Svenne Svensson är trött...." och så svarar nån "Me to". Det blir ju helt fel. Jag vill bara lägga mig i och rätta till, men jag hejdar mig varje gång.
Ni fattar vad jag menar va? Och en annan sak, vilket jag i och för sig kan hålla med om är lite trixigt, är ordet te. Jag vet inte riktigt hur det stavas på svenska (te, tea?), men jag vet i alla fall att det inte stavas "the"! Fine om man skriver thé (vilket också är knäppt), men inte THE!

Slutligen har vi särskrivning. Eller ska jag skriva sär skrivning?
"Idag åt jag en jätte god socker kaka".
Skjut mig någon!!!

4 kommentarer:

E sa...

Hahahahaha!!!! Ja eller varför inte pann kaka! :P fast det roligaste är ju om någon skrivit så konstigt att man inte fattar vad de vill få fram förrän man läst om samma lilla mening ca 10ggr, *fniss*

Jessica sa...

Det var exakt det som fick mig att skriva inlägget, haha! Läste på en blogg om och om igen och fick liksom inte ihop det. Det hade både felstavad engelska och "the" i samma mening. Jag höll på att dö!!

Linda sa...

Haha kan inte göra annat än att hålla med dig!!!! =)

Hanna sa...

Hahaha....jag vet, jag kan störa mig på samma sak rätt ofta!