onsdag 13 juli 2011

Jag ska väl inte klaga MEN....

....jag är fan trött på att vara trött. I och för sig så får jag saker gjort.
Annabelle har somnat innan 19:30 och vaknat kring 06:00 två dagar i rad nu (vilket i och för sig är hennes rutin, det brukar vara kring den tiden, plus/minus 30-60 minuter). Det är ju helt underbart att hon sover 8-10 timmar i sträck per natt det kunde ju vara hundra gånger värre. Men jag är så trött på att vakna så himla tidigt varje dag! Jag och Adam turas om att gå upp med henne, vi kör varannan dag. Idag var det min dag, och när Bellis hade ätit sin flaska så var hon TOKPIGG! Världens spratteldocka! Vanligtvis brukar man kunna lägga henne direkt och så somnar vi om i en timme ungefär, men INTE idag.
När klockan var halv nio somnade hon, och då kände jag att jag var för pigg att gå och lägga mig, så när Adam klev upp gick jag och tränade. Nu, en och en halv timme senare så sover hon fortfarande, medan jag har hunnit träna, gått ut med Tindra OCH stekt tacoköttfärs...
Som sagt, jag ska väl inte klaga egentligen, men en sovmorgon skulle ju sitta fint...

Igår fick jag ju mitt träningsprogram som jag ska köra nu 2-3 dagar i veckan. Det är väldigt "basic", precis som jag ville ha det. Det blir bra så kan jag komma igång och om ca 2 månader kan jag avancera lite och kanske testa crossfit! Idag körde jag mitt första pass, och det kommer att kännas i axlar och lår imorgon tror jag. Härligt att vara igång!
Idag ska jag på Stadium och handla på mig lite träningskläder på rea, jag har redan varit därden här veckan och köpt ett par shorts och ett linne, men jag ska köpa lite mer när det ändå är så bra priser!

På tal om nåt helt annat nu, det verkar som att vi slipper kikhostan som jag skrev om tidigare i veckan. Det borde ha visat sig nu tycker jag i alla fall... Men det är som sagt 1-2 veckors inkubationstid och nu har det gått en vecka och en dag och allt är som vanligt. Hoppashoppashoppas vi slipper!!!

Nu ska jag ta hand om köttfärsen, och strax lär väl lilla Sprattel vakna!
Ha en fiiin dag!

Inga kommentarer: