måndag 11 juli 2011

Att sälja eller att icke sälja...

Det här med att sälja bebiskläder gör mig lite kluven. Vissa plagg har ju ett sentimentalt värde, svår att släppa taget om, eller sätta ett pris på (men man behöver ju så klart inte sälja ALLT). Man har ju MÄNGDER med kläder som bara ligger och tar plats. Vissa saker är inte ens använda. Jag funderar på att göra "klädpåsar" och lägga ut på Blocket (eller Tradera). Men vad tar man för pris liksom? Måste nog kolla runt lite....

Ni som har barn som är lite äldre, har ni sålt iväg kläder, eller sparar ni?

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag har sparat vissa favoritplagg som jag inte kan slänga, utan bara måste spara av nostalgiska skäl. Sen har jag sparat en hel del saker som jag nu ska låna ut till ny bebis i familjen :) Jag har sålt mest "märkeskläder" eftersom det är rätt poppis och det enda man får pengar för, tycker jag. Men, om jag skulle sälja "icke-märkeskläder" så skulle jag gjort precis som du skrev, klädpaket! Det blir ju lite mer lönt och verkar rätt lätt att sälja!

Anna sa...

I början sorterade jag bra. Sparade sånt som jag kände att det skulle bli svårt att skiljas från (hmm) och la resten i en kasse. För att göra precis som du skriver små klädpaket, för att få nånting för det + sånt som man kan få en slant för. Men jag har ff inte kommit mig för att lägga ut det på tradera, läs lat. Skule tagit tag i det på en gång. Man får av nån anledning inte mer tid. Nu sparas det mesta, men tanken är att rensa och få iväg lite. Tips från vänner är baklucke loppis eller liknande. Vet dock inte om det annordnas såna här längre. Vet att de haft på Bergsåkerstravbana, parkeringen förr.

Lindizzi sa...

Satsa på klädpaket men men tydliga bilder! Själv har jag inte orkat ta tag i det utan vacumförpackat det mesta o slängt in i förrådet. Ngr plagg har jag gett till mamsen min som har Loppis så hon har sålt iväg lite... =)