måndag 29 augusti 2011

Snor var det här!

Annabelle snorar vidare. Ingen feber och ingen minskad aptit, så det är ju bra. Igår när hon hade somnat så åkte jag till apoteket på Ica Maxi och köpte koksaltlösning och en "snor-sug" utifall att hon skulle vakna under natten och ha besvärligt. Vilken otrolig service att ha ett apotek öppet fram till kl 22 på en söndag! Hur bra som helst för en orolig bebismamma!!
Nu klarade vi oss bra under natten, upp och mata kring kl 02 (??) och sedan vaknade hon och gallskrek 06:30. Charmigt. Efter några fisar så var hon lugn igen, men ville så klart inte somna om, så det var bara att gilla läget.

Idag skrev jag på Facebook att jag ska tänka positivt idag. Jag tror att väldigt mycket handlar om rätt inställning. Och idag ska jag testa att inte gnälla så mycket, och se det bra i saker och ting i stället för att se problemen. Men Annabelle är väldigt gnällig, och DET vet jag inte hur jag ska kunna se som en bra sak...?

4 kommentarer:

Chris Karinsdotter sa...

Åh hon gnäller för att hon utvecklas =) Gnäll ÄR bra ;-)
(....eller nåt ;) )

Kram på dig du gör det superbra!

Edith sa...

How's that tooth coming? Unnur says a gel called bongella is a must, aparantly it's really painful when the teeth are coming up so it's maybe no wonder she's a bit grumpy the little sweetheart :(

Jessica sa...

Bonjela, I googled it. For some reason we dont have it in sweden, they sell it in England, so maybe I should order some! :-)

Edith sa...

..and they can also get a fever when teething because the area often is inflamed..