måndag 15 augusti 2011

Veckans projekt:

Eftersom jag är mamma för första gången så har man ju inte stenkoll på när saker och ting i bebisens utveckling "bör" ske. Visst kan man läsa sig till saker, men vissa saker är ju väldigt individuellt också.
Annabelle kan INTE rulla runt från ryggläge till magläge, och jag stressar lite över det. Så denna vecka har vi "projekt rulla". Jag är med i en grupp på Familjeliv där medlemmarna har bebisar som föddes i mars (som Bellis) och där snackar folk redan om att deras bebisar börjar hasa sig fram och nästan kan krypa. Hallå liksom. Krypa. Hets hets.
Jag gillar inte hetsen, för ligger man liiite efter så blir man stressad och undrar "vad är det för feeeel på mitt baaarn?". Kanske inte direkt så, men visst skulle det vara kul om Annabelle också kunde rulla runt som dom andra barnen ;-)

Annars då. Jo det är ett jäkla pissväder idag, och jag kan säga att detta är det VÄRSTA med att vara mammaledig och vara ensam hemma med en bebis och en hund. För Tindra måste ju ut, och ska vi gå ut så måste ju Annabelle ut också. Och det är jäkligt jobbigt att klä på henne, kånka ner till förrådet och dra ut vagnen, spänna fast henne, dra upp vagnen för 3 trappsteg och sedan gå ut. Och sedan in igen, dra ner vagnen, spänna loss, gå upp 3 våningar, klä av. Och allt detta för en 3 minuters kissrunda. Tindra ogillar regnet och vill inte gärna vara ute länge alls, utan det blir mer ut-kissa-in. Så det är ett stort projekt för en liten - men ack så viktig - sak.

Speaking of. Lika bra att ta tag i saken.

3 kommentarer:

Chris Karinsdotter sa...

Jag vet vad du menar! Min lilla fisa är tidig med det mesta har jag tyckt. Tills jag insåg att alla barnen i vår mammagrupp är ännu tidigare. Ha ha ha. Men vad gör det? Jisses. barnen gör saker när dom är redo.

kram till er!

Sara sa...

Jag vet hur du menar med hundpromenaderna, mycket meck! Min lifesaver är SELEN, så mycket enklare och man slipper släpa ut vagn plus att jag tycker det blir bättre att gå med Louie utan vagnen. :)

Jessica sa...

Selen är bäst!! Om man har den uppe i lägenheten och inte i bilen utan bilnycklar. Använder mig också jättemycket av den, och nu är den åter tillgänglig för oss att använda i eftermiddag :-)