måndag 19 september 2011

Cats and dogs.

Fyyy vad det regnar!!!! Det är INTE kul dessa dagar, men tack och lov har jag en hund som inte heller gillar detta väder, så hon ligger mest och sover, men någon gång måste hon ju ut... Jag gör ett försök nu, och sedan gör jag ett sovförsök med Bellan. Hon verkar också lite seg idag, hoppas hon mår bra lillgumman! Hon fick testa lite nytt till lunch idag. Hittills har hon testat ganska mycket, både hemmagjord mat och burkmat. Favoriterna verkar vara spagetti med köttfärssås, "lilla laxgrytan", biffstroganoff, min sötpotatispuré med morot och kyckling. Idag fick hon frysta grönsaker som jag kokade och puréade. Tråkigt som fasen tyckte jag, men hon gapade efter mer när det var slut, så jag antar att broccoli, gröna ärtor och majs var gott också!

Nä nu biter vi i det sura äpplet och går ut en snabbis!!

2 kommentarer:

Joanna Eva sa...

När började du med "kött/fisk/fågel" till lillan? Och vällingen - när började du med den? Hittade bara från 6 månader =( /joanna

Jessica sa...

Ja välling är från 6 månader så jag väntade tills att hon var det :-)
Det andra tog jag lite pö om pö, kollade på matburkarnas rekommendationer, det står ju där från vilken månad som gäller. Annars har jag titta här också och fått lite tips:
http://www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx?id=16283