torsdag 15 september 2011

Dagens aktivitet - babysång!

Idag var det alltså dags för babysång! Jag hade inte så mycket förväntningar, mest att Bellan skulle vara gnällig (om nu det är en förväntning), och där hade jag ju rätt. Bingo! Men, det är inte så konstigt då hon egentligen brukar sova exakt den tiden, så nästa vecka ska jag försöka att hon äter lunch lite tidigare och att vi hinner gå en "sov-promenad" innan, då blir det nog bra.
Vi var ca 10 mammor och bebisar, och vi pratade först en stund och sedan sjöng vi i 45 minuter ungefär, och efter det var det fikastund.
Sångerna var helt nya för mig (och säker de flesta), men man lärde sig snabbt melodierna eftersom varje sång hade många verser. Riktigt fina sånger en del faktiskt.
Åldern på bebisarna varierade från 3 månader till 11 månader vilket gjorde att vissa var väldigt rörliga och "all over the place" medans vissa satt lugnt i famnen. Annabelle var en spratteldocka som inte ville sitta still och ville inte heller ligga på golvet, så mina armar och axlar fick ganska mycket stryk, men det gör inget.

Jag är ju en ganska känslosam person, har alltid varit men har blivit mycket mer nu sedan jag blev mamma. Det var en sång som vi sjöng som hade texten "Du är min lilla himmelbit" (tror jag), och jag blev så himla rörd av den så jag fick en klump i halsen. Men det var inte det värsta. Nej då.
Varje vecka får vi tydligen också lyssna på annan musik, man kan ta med sig egen musik och spela en sång om man vill, och denna vecka var det den här sången. Tänk er själva, ni står med ert barn, håller det i famnen och lyssnar på denna låt/text. Jag kunde INTE hålla tårarna tillbaka då, så vi gick och "dansade" lite för oss själva i ett hörn, haha. Men vi var inte ensamma. Pernilla och Novalee gjorde samma sak!


Jag har lyssnat på den flera gånger ikväll också, både med och utan Annabelle, och den är såå vacker.

Nu har lillan somnat för natten och jag ska plocka undan lite här.
Hoppas ni har en fin torsdagkväll!

1 kommentar:

Chris Andersson Karinsdotter sa...

Hälsa gärna Pernilla att hennes dotter har ett fantastiskt namn ;) <3