tisdag 13 september 2011

Frustrerad är förnamnet.

Ja vart ska jag börja? Detta kan tyckas verka en aning överdrivet men jag tycker faktiskt att det är lite jobbigt.
Igår var jag ju och tränade, och innan jag gick hem så messade jag Adam för att kolla av statusen hemma. Bellan sov och det var ju jätteskönt tyckte jag. Jag kunde komma hem i lugn och ro och duscha och äta och bara chilla. Supernice!!
När jag gick in och kollade till henne så låg hon i sina vanliga kläder i en obäddad säng (hade tvättat lakan, bäddmadrass och spjälskyddet), men hon sov ju så jag tänkte inte göra en big deal av det. Jag var as-trött och tänkte lägga mig tidigt, men så klart så vaknar hon vid 22:30 och vill inte somna om. Hon ligger och sprattlar och fastnar nästan med en fot mellan spjälarna i sängen (för att skyddet inte är där), och då tar Adam upp henne och går och sätter på henne sin pyjamas. Hon blir så klar klarvaken av detta, och då passade jag på att bädda i hennes säng. Jag gav henne lite mat i hopp om att "söva" henne, men hon blev bara gnällig och sprattlig. Ingenting funkade, bara att GÅ omkring med henne. Visst sa jag att jag var as-trött???
Till slut, när klockan var ca 23:45 hade hon somnat i min famn och jag kunde lägga ner henne.
Under natten klev jag upp 100 gånger (överdrift) för att stoppa i nappen, och vid 04 var det matdags. Sedan sov hon till 07 ungefär, och NU, 11:05 är hon fortfarande vaken. Hon ville INTE sova sin förmiddagslur, och hon är bara allmänt gnällig.
Att natten är jobbig är en sak, det är jag ju "van" vid nu för tiden, men att hon inte sover nu, det tycker jag är jobbigt. Visst hade jag kunnat gå ut med henne för att få henne att somna,, men då får jag ju verkligen inget gjort här hemma, för vi ska iväg om två timmar och träffa en tjej och ta en fika.
Så fort hon har ätit lunch så går vi ut, och då hoppas jag på minst två timmars sömn.

Just nu går hon omkring i läragåstolen, och jag ser på henne att hon är jättetrött.. Jag fattar inte varför hon inte vill sova, det är inte så att hon missar något liksom :-)

Nåja, färdigklagat för idag. Får väl lyssna lite på Maroon 5 och bli glad igen!

Inga kommentarer: