torsdag 15 september 2011

Höstligt.

Idag känns det verkligen som höst. Blåsigt och kallt och regndroppar i luften.
Jag fick ett ryck och rensade bort lite sommarkläder i min garderob alldeles nyss, jag har packat ner dom i en plastlåda och tar fram dom igen nästa sommar. I den där plastlådan låg redan gamla sommarkläder från tidigare år. Dom åker ut nu, för lets face it, jag kommer inte väga 55 kg igen, och att spara dom "utifall att" är bara dumt.

Nu vill jag ha nya höstkläder. Men ekonomin tillåter inte riktigt. Gud vad jag hatar att ha lite pengar. Jag sålde ju min lägenhet i vintras, och hade jag inte haft pengar från den vinsten så vet jag inte vad jag hade gjort. Jag tar pengar därifrån varje månad, för att ha ca 2500:- att leva på när alla räkningar och lån är betalda varje månad är inte lätt. Jag skulle kunna ta ut mer mammadagar, men jag snålar lite på den fronten för att kunna vara ledig längre.
Det känns som att jag lägger "alla" mina pengar på kläder och saker till Annabell, samt fikar upp dom. Jag är ju på stan och gör av med pengar 3-4 dagar i veckan minst, bara för att fördriva tid.
Nästa månad ska jag försöka dra in på lite utgifter, och baka eget fikabröd och bjuda hem folk på fika i stället.

Så DÄRFÖR måste jag shoppa till mig själv NU! :-)
Haha! HM.com, watch out!

Inga kommentarer: