torsdag 29 september 2011

Matschema!

Nu ska jag skriva om något som inte handlar om Annabelle, kors i taket va??
Eller delvis så gör det ju det, men inte i första hand.
Jag och Adam har skapat ett matschema som sträcker sig från mån-fre och så har vi det som ett stående matschema i 2-3 veckor. Tråkigt kanske det låter, men jag tycker det är toppen, för mitt problem är inte att laga maten, utan att komma på VAD jag ska laga! När det har gått 2-3 veckor så kanske vi byter ut någon rätt, eller flera, och så kör vi ett nytt matschema i 2-3 veckor. Så här kommer det att se ut:

Måndagar: spagetti med köttfärssås
Tisdagar: Lax i saffranssås med ris
Onsdagar: sallad
Torsdagar: Soppa och pannkaka
Fredagar: Cornflakeskyckling med pasta

Idag är det ju torsdag, så just nu har jag en soppa puttrandes på spisen (gud vad jag känner mig huslig och vuxen). Idag blir det en enkel potatis och purjolökssoppa som jag ska mixa slät.
Det låter väl bra va?

Ok, lite måste jag ju skriva om Bellan, annars känns det fel.
Idag är det babysång och vi kör samma visa (hehe, fyndigt) som förra veckan, alltså att hon är vaken på förmiddagen och sover direkt efter lunch, då är hon pigg och glad under sången! Idag är det våran tur att bjuda på fika, och jag har bakat sega hallonrutor (med blåbär) som jag ska ta med mig. Dessvärre köpte jag fel mandlar som ska vara på kakan, och upptäckte det för sent, så det blev en lite annorlunda smak, men det funkar.

Nu måste vi leka lite här, Bellan verkar uttråkad!

1 kommentar:

E sa...

Om ni fortsätter på samma tema några veckor så kommer du hinna bli en fena på pannkakorna också! :D