onsdag 21 september 2011

Onsdag - simdag!

Jag måste bli bättre på det här, jag måste bli bättre på många saker, men just nu det här:
idag har vi babysim, och då planerar jag HELA dagen efter det. Jag planerar inte in något annat alls, utan låter det styra allt. Det är väl lite konstigt.
Jag vill att hon (you know who) sover länge och väl på förmiddagen, och äter en ganska sen och ordentlig (men inget som kan göra att hon måste poop under eftermiddagen) lunch, och gärna att hon hinner sova en liten powernap innan simmet också, allt för att skapa så goda förutsättningar som möjligt för en trevlig stund på Himlabadet.
Samma sak gäller imorgon, fast då vill jag gärna att hon somnar tidigt på förmiddagen och äter en tidig och ordentlig lunch så att hon hinner sova minst en timme innan babysången.
För en pigg baby är ju en glad baby.

Oftast så funkar min plan, som nu idag. Hon somnade ganska sent, typ 10:45, vilket förhoppningsvis innebär att hon sover lite längre, och då äter lunch lite senare än vanligt. Åh jag är ett sånt kontrollfreak. Jag måste lära mig att slappna av lite mer.

Även i morse verkade hon jättebesvärad av tänderna. Stackars liten. Vet inte riktigt hur jag ska göra där, för man kan ju inte kleta den där gelen i munnen på henne hela dagarna samt ge Alvedon (det funkade toppen igår kväll), men hennes tuggleksaker funkar bara lite bra, hon verkar inte så nöjd med dom.

Tack för bra middagstips, fortsätt gärna! Jag tänkte bidra med ett kycklingrecept och ett laxrecept, men det kommer i ett senare inlägg.

Gah, nu måste jag packa badväskan, eller i alla fall ta fram handdukarna.

Inga kommentarer: