söndag 23 oktober 2011

Ett samtal...

...mellan mig och Adam alldeles nyss:

Jag - Har du sett min borste?
A (spelar poker) - Näääe....?
Jag - Ok. Fan jag tror att jag glömde den på Himlabadet i onsdags...är du säker på att du inte har sett den?
A - Mm..har inte sett den.

Bra svar av Adam där. Det förväntade svaret borde ju vara "har du inte använt din borste sedan i onsdags??!!".
Jo det har jag faktiskt, men en annan borste, en rundborste.
Hur som helst, borsten hittades i skötväskan (som har legat där sedan i onsdags).

Bra dag idag. Vi åt lunch på stan, på O'Learys närmare bestämt, och det var lite utav en "premiär" skulle man kunna säga. Annabelle har varit med på caféer och typ Mc Donalds tidigare, men aldrig på en "riktig" restaurang i vaket tillstånd. Hon får 5/5 i betyg. Men hon tyckte nog inte att det var så kul, hon blir ju ganska lätt rastlös, men hon (och vi) gjorde det bästa av läget - och hela besöket får faktiskt 5/5. Maten var jättegod och tog inte alls speciellt lång tid, och som ett extra plus i kanten så spelade dom jättebra musik! Så pass bra att jag till och med tackade för den bra musiken när vi gick, haha! Skön, lugn söndagsmusik på lagom hög volym - jättenice var det!

Efter lunchen så gick vi ett varv i lite affärer, ingen av oss köpte något dock. Jag väntar ett tag till.
När vi kom hem så sov AB i vagnen så då gick Adam en extra liten sväng med henne och jag gick upp och vilade, dumma förkylning gör att jag är tröttare än vanligt.

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen tror jag, för sömn kan man ju inte få för mycket av, eller hur?
Imorgon väntar en fikadejt med fina E&O, det ser jag fram emot!

Kram och godnatt!

2 kommentarer:

Joanna Eva sa...

Olerys är super tycker jag - även med småbarn. Det finns en rymlig toalett med skötbord - bara det är ju guld värt!! Sedan bra service - och man behöver inte vänta ihjäl sig på mat!!

Vad åt du?

Jessica sa...

Jag har varit där 2 ggr tidigare, sist fick vi vänta på maten i 45 minuter och gången innan det fick vi påminna om både dippsåser som vi hade beställt extra och om kaffet till efterrätten, så det har varit lite si så där med servicen tycker jag, men igår var det som sagt jättebra där! Jag åt en Larry Bird Club sandwish! Älskar dom!!