måndag 24 oktober 2011

Ny måndag, nu mat!

God morgon!
Nu är det dags för familjen Alexander/Jonsson att byta sitt matschema. Jag är less så det skriker om det! Men - det kanske blir liknande rätter, eller så blir det inget schema alls.
Ikväll ska jag göra en riktig husman, som jag aldrig har gjort förut, och det är - lite otippat - kålpudding! Och efter som jag är en flitig läsare inne hos den här tjejen så blir det ett recept från henne!
Jag har inte berättat för Adam att vi ska äta kålpudding än, jag tror att han kommer att rynka på näsan, haha!

Nu ska jag börja med Bellans lunch så att det finns färdigt när vi kommer hem från promenaden vid 12. Idag ska jag göra nåt med köttfärs även till henne, eftersom jag har det i kylen, plus att hon äter mest bara kyckling och fisk, och kött är ju minst lika viktigt för henne att äta!

NU - mot köket!

Inga kommentarer: