måndag 17 oktober 2011

God morgon kyliga vecka!

- 3 grader. Burrr! Jag och Bellan sitter i köket, hon suger på en bitring och jag dricker kaffe. På spisen kokas det lunch, idag blir det samma som igår, fast fisk i stället för kyckling, till Annabelle alltså.
Lilla fröken sover nu bättre och bättre, nu under helgen har hon bara vaknat en gång per natt, då har hon fått en flaska välling och sedan somnat om och sovit till allt i från halv sju, eller som idag, kvart i åtta. Nice. MEN, jag vågar inte hoppas på att det fortsätter, inatt kan bli en "mardrömsnatt" igen.
Jag har inte alls kännt mig lika trött de senaste dagarna heller, det märks verkligen att jag har fått sova lite mer än vanligt, även om det bara kanske handlar om en extra timme så är den guld värd.

Kring kl 10 ska vi gå ut på våran dagliga långpromenad. Igår blev det 7, 68 km om jag inte minns fel, och så brände jag 517 kalorier. Det var nice, och svettigt. Då gick jag och Bellan upp till Sidsjön, gick ett varv och så en omväg hem. Tindra var hos mamma, men idag ska hon följa med. Tyvärr blir det inte alls lika effektivt när hon är med, eftersom hon ska stanna och kissa och lukta överallt, hon saktar ner tempot rejält, men det är bra för henne att få en riktigt lång promenad om dagen också. Men imorgon ska jag nog gå själv med Annabelle. Jag ska testa att göra så varannan dag. Minst 6-7 km på förmiddagen, och så kanske en liten på eftermiddagen.

Igår hade jag ju en mission att få Bellan att somna hemma i sängen på eftermiddagen. Det gick bra! Lite sent blev det kanske, men 1 1/2 timme mellan 16-17:30 blev det! Jag ska testa samma idag!

Nu kommer snart Adam hem från morgonpasset, kanske han kan ta ut Tindra så kan jag köra min "träningspromenad"?? :-)

Inga kommentarer: