torsdag 27 oktober 2011

HerreGud.

Ja här kommer storyn.

Jag och Annabelle gick till Kyrkans hus på babysång i vanlig ordning. Strax innan vi gick in använde jag telefonen och skrev en statusuppdatering på Facebook. Sedan la jag undan telefonen, med all sannorlikhet i jackfickan.
Jag tar upp Annabelle ur vagnen, och så går vi in. Jag tar av mig skorna och går in med jackan och skötväskan i rummet där vi sjunger och tar sedan av Annabelle hennes ytterkläder. Jag gräver lite i väskan och går sedan och hänger av mig jackan.

Sedan sjunger vi en timme och på slutet när alla barnen sitter och leker tillsammans vill jag ta ett kort på dom så jag går till väskan och letar efter telefonen, men den är inte där, så jag går då till jackan och kollar, den är inte där heller.
Alla har hängt av sig jackor och skor ca 3 meter från rummet där vi är, och det som skiljer vårat rum mot kapprummet är en stor glasdörr, man kan alltså tydligt se in till oss, på samma sätt som vi kan se ut.
Jag blir lite stressad och kollar väskan igen. Och jackan igen. Och väskan igen. Telefonen är INGENSTANS.
Då får jag låna en tjejs telefon och testar att ringa min, men den är avstängd.
De andra tjejerna går och kollar sina jackor, och då visar det sig att en annan tjejs telefon också är borta, hon hade en relativt ny Samsung, och hennes jacka hängde brevid min.

Jag vänder ut och in på skötväskan, i ren panik, och inser ju till slut att den måste ha blivit stulen. Någon eller några har alltså varit sååå himla nära oss och snott våra grejer när vi sitter synligt i rummet brevid.
Det gör mig så arg!!! Och i Kyrkans hus dessutom.

Nån sa, "du får säker ut en ny på föräkringen". Jo det hade jag ju fått, om vi hade en PLUS-helvetes-jäkla-försäkring. Det har vi så klart inte, vi hade bara BAS-varianten, och den täcker inte om saker blir snodda ur jackfickor, jag har redan ringt och frågat.
Och jag har polisanmält, och spärrat allt som går att spärra. Som tur är så uppdaterade jag telefonen förra veckan, så alla 1300 bilder på Annabelle finns i min dator - tack och lov.
Jag har bytt lösenord på Facebook och mailen.

Jag är såååå arg! Ganska arg på mig själv för att jag lämnade telefonen i jackan, men va fan, det gjorde de flesta andra också, och man kan omöjligt tänka på ALLT när man har en bebis med sig som man ska ha koll på, och vi satt ju precis i rummet intill med syn ut, så man tänker att saker och ting är "säkra". Men inte ens i kyrkans hus....

Sedan är jag så klart arg för hela försäkringsgrejen. Nu får jag stå och betala 200 spänn i månaden för min iPhone som jag inte har, i ca 1 1/2 år till Tele2, eftersom jag har den på avbetalning där eller vad jag ska kalla det. Men jag gör hellre det än att betala en slutfaktura på den eftersom det blir en stor klumpsumma.
När jag och Adam tecknade försäkringen i vintras så var vi så stressade och tänkte bara på pengar och ville få ner alla kostnader så lågt som möjligt med tanke på våra lån och utgifterm och att jag skulle gå på mammaledighet, så vi tog bara basskyddet, och hade inte en tanke på att saker och ting faktiskt kan bli stulna...

Nu måste jag vänta på mitt nya simkort och så får jag väl damma av min Sony Ericsson xperia mini pro.....Suck och stön. Sååååååå arg och besviken är jag.

1 kommentar:

Sara sa...

Nä fy fan, det var det värsta! :(