torsdag 13 oktober 2011

Vilken vändning.

Ja, man slutar aldrig att förvånas. När man tror att man har fått in bra rutiner så kan dom raseras över en natt.
Igårnatt var ju en dröm. Vilken dröm. Jag var bara uppe en gång och gav Annabelle mat. Inte napptapp eller nåt annat. Bara en gång.
Inatt var jag uppe med henne i en timme mellan 00:30-01:30 och tröstade och vaggade fram och tillbaka. Det slutade med att jag gav henne en flaska och så somnade hon.
Sedan upp igen vid 03 och la i en napp. Sedan upp vid 05:30 då hon var jätteledsen, hon bara gallskrek, och jag tyckte att det luktade lite poop, så jag tänkte att jag byter väl blöja då, och då blev hon nästan hysterisk på skötbordet så jag tog upp henne och då kissade hon ner mig och golvet där vi stod. Lilla plutt.
Till slut somnade hon om efter en till (??!!) flaska, typ kring 06:30, och då i våran säng, vilket innebar att jag så klart inte kunde sova alls.

Det är så konstigt hur dom fungerar dom små...

Jag har ju funderat på att vänja av henne att äta på natten, men det tycks vara omöjligt, i alla fall just nu. Igår tänkte jag att om jag ger henne större portioner under dagen samt ökar mängden välling innan natten så borde hon ju klara sig längre, men trots det så åt hon alltså TVÅ gånger. Jag fattar ingenting.

Nu sitter vi här i köket hon och jag, hon började dagen med ett leende och sitter här och slamrar med en leksak, och jag började dagen med att fälla några tårar i ren frustration och trötthet. Men tittar jag på henne nu när hon skiner som solen där ute så är ju allting glömt. Det är konstigt att inte hon är trött. Seriöst, hon fnissar när jag ger henne gröt, så himla sött!! Haha!

För övrigt så har jag bestämt att avboka tiden hos frisören imorgon. Det är för mycket pengar, och Joanna du har rätt, jag ska nog lägga pengarna på någon annan typ av behandling i stället. Kanske massage, kanske spa eller Himlabadets relax. Något ska jag göra för att ta hand om mig, jag behöver det just nu.
Mmm....en hotellnatt skulle ju också sitta fint....

Idag är det babysång, och det tillsammans med babysim är veckans höjdpunkt!
Men NU blir det till att svepa ett kopp kaffe, jag känner redan att min inställning till den där dagen har ändrats, bara jag fick skriva av mig. Som rubriken lyder - vilken vändning!

2 kommentarer:

Chris Andersson Karinsdotter sa...

Usch vad jobbigt! Vi har ju haft sjukt jobba 1,5 vecka vi med men nu verkar det vända, peppar peppar. Jag har hört att det är såhär med deras sömn mellan 8-10 månader. ALLA jag pratat med säger precis samma sak. en lite tröst kanske? :)

Jag försöker ta bort nattmålet på Novalee och det går sådär. Hon vaknar och vill äta, men jag blandar mindre än hälften av vällingen som ska vara i vattnet. Så jag gör 200 vatten och 2 skopor välling till henne om natten. Hon dricker typ 50-70 ml och somnar om. Och då är det ju mest vatten. Innan drog hon i sig 230 ml i ett svep. ;)

Kram du är bäst!

Joanna Eva sa...

Jag har full förståelse för tröttheten - så himla jobbigt.

Men jag tycker att du ska skippa hotellnatten (och lägga pengarna på ngt annat). Och istället sova hos din mor alt. ngn vän utan barn - så att Du får sova. Och då har du ju pengar att göra ngt annat skoj för =)

KRAMAR till dig!