onsdag 12 oktober 2011

Bra dag igen!

Åh vilket flyt vi har! Allt har varit så bra idag och det är en riktig lite smilfink jag har här hemma! Annabelle skrattar och smilar jättemycket och visar tänderna! Dom är så söta hennes små tänder. Lite sne och konstig är två av dom, men hon ska ju ändå tappa dom sedan, så vad spelar det för roll! Mitt mammahjärta smälter varje gång hon skrattar, och ikväll när jag lagade middag så hörde jag hur hon gapskrattade med Adam i sovrummet där dom busade. Gud så varm jag blev i hjärtat då, och jag blir det nu bara jag tänker på det!

Adam har varit ledig idag (med undantag för basketgymnasiet i morse kl 8, och så nu ikväll kl 20 med div. 1 laget) så han har varit hemma med oss och varit på babysimmet också! Idag fick vi testa två nya dyk, ett där man drar ner bebisen under vattnet och släpper taget och fångar upp med ett nytt grepp, och det andra dyket är båda föräldrarna med där den ena liksom skjuter fram bebisen (under vattnet) och släpper taget och så fångar den andra föräldern upp bebisen. Jag tyckte som vanligt att det var lite läskigt, men det gick så himla bra, hon är så duktig våran lilla fisk! :-) Hon hostade bara lite grann, och sedan var det smile igen!
Detta var sista gången på den här kursen, och Annabelle fick diplom och allt! Vi funderar på att gå fortsättningskursen också, den startar redan nästa vecka. Det är kul att göra något tillsammans som man vet att Annabelle också tycker är roligt, samt att se henne utvecklas i det. Kursen är ju inte gratis direkt, men jag kan tycka att det kan vara värt pengarna ändå faktiskt.

Imorgon är det babysång och det ser jag fram emot så mycket. Förra veckan blev det ju ingen sång, men det var trevligt ändå, så jag ser verkligen fram emot att få sjunga lite imorgon, vissa av sångerna är så fina och jag sjunger för Annabelle varje dag. Men hennes favorit verkar ändå vara "I ett hus i skogens slut". Hon blir alltid lugn av den och tittar storögt om man gör rörelserna till.

Nu ska jag ta och titta på någon serie tror jag, och fundera på ett litet dilemma jag har. Jag har bokat in en tid hos frisören på fredag för att färga utväxten - men att betala 990:- för endast utväxt (inte ens med klippning) känns väldigt crazy faktiskt. Jag funderar på att köpa färg och göra det hemma själv i stället... Inte lika lyxigt, men mycket billigare. Det är ju själva "lyxen" jag vill åt, att få komma i väg i ett par timmar och bara tänka på mig själv....Vi får se hur jag gör.

Ha en trevlig kväll alla fina bloggläsare!
Kramis!

1 kommentar:

Joanna Eva sa...

Lägg frissan pengarna på ngt annat - du får nästan två behandlingar massage för de pengarna =)

Men det är vad jag skulle ha gjort. Fast jag skulle iof behöva gå till frissan...var där sist i april =)