torsdag 20 oktober 2011

Woohoo!

Det blev en bra dag! Jag visste det ju redan när jag klev upp egentligen, men när man är så där himla trött så är det svårt att se ljuset i slutet av tunneln.

Hela kvällen igår och dagen idag har jag gått och irriterat mig på mitt ekonomiska "läge". Alltså, jag HATAR att ha lite pengar. I hate it (måste skriva det på engelska för att verkligen betona det, haha). Jag hatar det så mycket att jag funderar på att börja jobba lite grann. Typ en fredag eller två i månaden. Kanske en helg här och där. Jag är inte ens sugen på att börja jobba, utan skulle göra det enbart för pengarnas skull, och då är det inte ens speciellt mycket pengar det handlar om egentligen.
Jag ska kolla med mamma om hon kan vara barnvakt om jag bestämmer mig för några datum, för även om Adam är hemma så vet man aldrig hur hans dagar ser ut.

Anledningen till att jag började irritera mig så mycket var att jag i lördags gjorde en överföring från mitt sparkonto till mitt lönekonto. Jag var så less och tänkte unna mig det. MEN - igår när jag kollade internetbanken så höll jag på att flippa ur! Nästan allt var borta! Jag var tvungen att tänka igenom alla köp jag hade gjort sedan i lördags. Jag kollade på alla transaktioner och tyckte att det gick ihop - men ändå inte. Jag tyckte att det fattades si så där 1000:-. Men - jag hade ju allt där, svart på vitt, och jag var så less.
MEN - nu till det roliga! Ikväll loggade jag in igen - och nu hade jag det jag tyckte att jag borde ha haft, alltså 1000:- mer! Woohoooo! Jag måste ha missat att jag inte hade fått barnbidraget igår, utan att det kom idag!! Åh jag blev så lättad! Jag trodde att jag hade "slarvat bort" tusen spänn, och det har jag verkligen inte råd med! Nu kan jag köpa vinterskor! Yes!! :-)

Inga kommentarer: