fredag 11 november 2011

English please.

Jag brukar läsa Katrins blogg, speciellt nu när dom är i USA, och idag imponerades jag av en sak.
Katrin är ju polska (eller om det bara är henne föräldrar som är polska, skit samma), och hon visade en video på sin son Ringo, där hon pratar polska med honom, och han fattar vad hon säger. Hon sa typ "vad säger katten?" på polska, och han svarar "mjaaauu". Det är ju så coolt. Barn lär sig sååå snabbt när dom är så där små, han är väl typ 1 1/2 år tror jag?
TÄNK om min pappa hade gjort samma sak med mig, tänk om han hade pratat ungerska med mig när jag var liten. Då hade jag ju varit tvåsspråkig när jag började skolan! Och nu hade jag talat tre språk (OCH kunnat kommunicera med alla mina ungerska släktingar).

Tänk om man skulle börja prata engelska med AB. Haha, tanken känns lite tokig, men egentligen, varför inte?
Nä, det kanske är lite överkurs, men det hade ju varit coolt. Jag skulle i alla fall vilja att hon går på Engelska skolan när hon blir större, det vore roligt!

Men, en sak i taget nu. Först ska hon lära sig säga mamma.
"Say mama, ho ho ho ho"

Inga kommentarer: