måndag 28 november 2011

Jag måste tänka om...

Alltså, om Annabelle vaknar strax före 9 så är det ju inte så konstigt att hon inte vill sova kring 10:30 som hon alltid gör om hon vaknar kring 8. Det är ju klart som fan att det mesta blir förskjutet en timme då. Men så tänkte jag inte strax innan kl 11 då jag inte fattade varför hon låg och grinade och vägrade sova...Jag måste tänka om helt enkelt. Vaknar hon senare, så blir frukosten senare, sovningen senare, lunchen senare och så vidare. Det är inte heller så konstigt att hon är vaken senare på kvällen då heller.
Men när man är mitt uppe i allting så kan det vara svårt att tänka logiskt.

Nu har hon i alla fall sovit i snart en timme och under tiden har jag gjort mat till henne. 6 burkar köttfärssås med couscous (skulle ha gjort med spagetti, men den var slut), och så dagens lunch som är en portion fisk med potatis, morötter och en bechamelsås med dill i. Det tycker hon nog om.

Efter lunch ska vi gå ut på en promenad, jag måste till Claes Ohlson och köpa något som jag kan fästa min julbelysning på balkongen med, typ nåt snöre eller ståltråd av något slag, som jag får vira runt "granris-belysningen". Gud vad ohändig jag känner mig, haha!
Sedan MÅSTE jag köpa glögg, jag hade totalt missat att köpa det och igår satt jag och surade när jag läste om alla som hade "glöggmys" på Facebook.

Nä nu tycker jag att det är dags för lillan att vakna, jag vill inte att hon ska vara uppe till 21:15 ikväll igen (som hon var igår)...

Ha en fin måndag!

2 kommentarer:

Puma sa...

21:15? Det är ju tidigt. Vi har en tjej som vägrar somna på kvällen. Igår blev det 23.00 :-)

Jessica sa...

Jo men det gjorde Annabelle när hon var i den åldern också. Nu när hon har somnat 19-1930 i ett par tre månader så är 2115 sent i våra mått mätta :-)