lördag 12 november 2011

Lika grå som vädret.

Idag är en "sån där" dag. Jag känner mig som en grå mus, lika tråkig som vädret utanför.
Så efter Annabelles skriklunch (som bestod av 2 olika maträtter) så sa jag till Adam att jag behövde en break, och så gick jag och la mig.
Efter en halvtimme kom han in med AB för han var tvungen att göra sig i ordning för match, och från 1330-1545 låg hon och jag tillsammans i sängen. Hon sov och jag halvsov.
Hur mysigt som helst.

Den här dagen kan komma att gå till världshistorien som den segaste dagen ever, men man måste ju ha såna dagar ibland också.

För övrigt så håller jag på att testa lite nya smaker för AB. Det går inte så bra. Fast dom är inte nya egentligen, hon har alltid ätit dom i puréer, jag talar om banan och hallon. Ja visst låter det knäppt att hon vid 8 månaders ålder får testa detta, men faktum är att jag testade för ett par månader sedan, och hon verkade inte alls gilla varken den ena eller den andra. Banan är ju så smidigt att mosa eller skrapa om man är ute på vift, men hon verkar verkligen inte gilla det. Superkonstigt tycker jag.
Sedan det där med hallon. Nu har jag testat att hon får plocka själv, vilket resulterar i att hon mosar ihop dom i handen och slänger på golvet, jag har mosat dom och matat med sked (gillar inte) och jag har blandat med turkisk yoghurt. Hon gillar det helt enkelt inte.
So be it. Tänker inte stressa över det.
Något som hon däremot älskar är blomkålsmos (med potatis), så det är ju kul.

Nu sitter jag i valet och kvalet om jag ska klä på oss och gå ut, men det är ju liksom KOLSVART ute, klockan är 16:15. Tindra skulle behöva gå ut, en hon verkar inte lida av att vara inne just nu, så hon får nog vänta tills Adam kommer hem.



Titta så fina lockar hon har när håret är blött!

Inga kommentarer: