onsdag 28 december 2011

The heat is on.

Bokstavligt talat.
Vi har nu 20 grader i badrummet och mer normal temperatur i resten av lägenheten också, men även Annabelle är varm. Hon vaknade i morse och både jag och Adam tyckte att hon var väldigt varm, men hon var så glad och på bra humör så vi gjorde ingen grej av det, vi kollade inte ens tempen.
Men så i eftermiddags när hon vaknade från en ovanligt lång tupplur (hon sov igenom både förflyttning från bilstol till vagn och när vi gick i butiker i stan) så kändes hon varm igen och då kollade jag tempen och hon hade 38,2 grader.
Hon har ätit och druckit bra under hela dagen men ville bara äta halva flaskan med välling nu innan läggning, och så var hon väldigt grinig innan hon somnade.
Jag tror att det kanske är mer tänder på gång. Hon har ständigt något i munnen,(ett finger, leksak, fjärrkontroll) och hon dregglar jättemycket, så det är inte omöjligt att hon har ont i munnen.

Tänk vilken tur vi har haft egentligen (peppar peppar). Om jag inte misstar mig så har Annabelle haft feber en gång tidigare, och då var det en  reaktion från vaccinet som hon hade fått, och så har hon varit förkyld en gång då hon var snorig och hes. Så i stort sett skulle man kunna säga att hon har varit frisk hela tiden. Och då vill jag tillägga att jag bara ammade henne i 2 månader, jag blir så less på alla som tjatar om amningen, att det är så bra ur ett hälsoperspektiv. Annabelle ammades i två månader och kolla på henne! Har bara varit lite förkyld en enda gång.

Dagen har varit så där. Jag har varit på ett ganska pissigt humör, och det är ju aldrig roligt.
Nu har jag fått lite mat i magen - äntligen - och ska sätta mig ner och betala lite räkningar med en kopp te och en kaka, och sedan tänkte jag titta på "Grabben i graven brevid" på TV4.

Ha en skön kväll sötisar!

Inga kommentarer: