måndag 16 januari 2012

-2,7.

God morgon!
Idag stod vågen på 59,8, vilket innebär en viktminskning på 2,7 kg. Det känns ju bra i alla fall, med tanke på mitt inlägg igår.

På ett sätt så känner jag mig som en liten "loser" om jag skulle avsluta detta, det skulle kännas som ett litet misslyckande, men det är ju bra på ett sätt, och det är ju att inse att detta inte är för mig.
Men varför ska man ha ett så jobbigt förhållande till mat egentligen? Jag ÄLSKAR ju mat, så att förbjuda mig själv att äta viss mat är ju nästan "tortyr".
Men, jag kör på ett tag till, i alla fall veckan ut, fast både mamma och brorsan fyller år den här veckan, och det är verkligen inte min stil att tacka nej till tårta. Nej det gör jag bara inte, hahaha!

Ja, jag vet att jag är flängig, och ändrar mig hit och dit, men det är jag, och if you don't like it, don't read it liksom :-)
Den här veckan kommer att bli seg. Mitt bankkonto ekar tomt och jag har redan nallat av sparpengarna alldeles för mycket den här månaden, men snart kommer ju barnbidraget i alla fall! :-) På torsdag börjar babysången igen, som vi har längtat! Innan dess ska vi väl hinna med en playdate hoppas jag (eller vad säger du Edith??) och x antal promenader.

På tal om promenader så ska vi göra oss i ordning för dagens första alldeles snart!
Ha en fin dag så hörs vi lite senare!

2 kommentarer:

Lina sa...

Känner igen det där, att man aldrig kan ha ett "normalt" förhållande till mat, jag är likadan.. alltid allt eller inget!

Jessica sa...

Precis, allt eller inget är det sim gäller för mig med. Det är ju bara att inse, tyvärr haha!