söndag 15 januari 2012

Två veckor.

Ja nu har det gått två veckor av mitt lilla "lchf-projekt".
Jag vet inte riktigt hur jag tycker att det går egentligen.... Alltså, jag har bara ätit lchf och inte "unnat" mig något annat. Jag tycker att det har varit lätt, jag har inte haft några svårigheter - men - tidigare gånger jag har gjort detta så har kroppen anpassat sig snabbare tycker jag. Nu de senaste dagarna har jag varut hungrig ganska ofta, och det kommer jag ihåg att jag inte har varit tidigare gånger jag har ätit lchf, och jag äter liksom samma saker nu som då. En av anledningarna till att jag väljer lchf är just att slippa vara hungrig mellan måltiderna. Kanske beror detta på att det är "den tiden i månaden", det är det enda jag kan komma på just nu i alla fall.

Så frågar man mig hur jag tycker att det känns eller hur det går nu, så är nog svaret "så där" faktiskt.
Men, jag kör på ett tag till. Magen mår ju bra i alla fall.
MEN - jag gillar inte att ha "förbud". Alltså att inte få äta vissa saker (läs chips, semlor, kladdkaka, vårrullar från Cherry woken och listan kan göras lång...).

Aja, känner jag mig själv så lär jag ju gå tillbaka till "äta vad jag vill fast med måtta" innan januari är slut, hahahahahahaha...

NU - god natt!

2 kommentarer:

anna octavia sa...

" äta vad jag vill fast med måtta " 'är bäst haha :)

Sara sa...

Kanske göra så att du kan äta "lchf-ish", alltså släng med nån frukt, lite rotfrukter, var inte så noga med allt men ändå äta bra liksom. Sen utrymme för semla nån gång typ? Äta bra för att kroppen ska må bra ungefär, för att man ska hålla sig frisk och stark, vikten blir ju bara en bonus :) Så försöker jag tänka, det är ju inte alltid kul, men funkar rätt bra åtminstone! :)