måndag 9 januari 2012

Fantastico!!

Idag är en ny dag! Bra va?
Jag pratade med pappa igår kväll, och under omständigheterna verkade han ok, men han var lite flummig av allt smärtstillande kan jag tänka mig. Ska prata med honom senare idag och kolla läget.

Så, nu tänkte jag summera första lchf-veckan! Alltså, jag tycker att det har gått skitbra, och är verkligen nöjd över min "insats" under första veckan! Jag åt ingenting jag inte får äta, och åt massor av god mat under dagens alla måltider. Det jag var extra nöjd med var att jag "tänkte till" och gjorde extra mat, till middag så att jag kunde göra lunch av det dagen efter. Typ med laxen och kycklingfilén. Och dagen då jag gjorde pannkaka till lunch (som jag åt med grädde och bär) så åt jag en kyckligwrap till middag av pannkakan som blev över från lunchen och kycklingen som var kvar från middagen dagen innan (pannkakorna är inte söta, så dom går utmärkt att äta som wrap också med någon röra till, typ kycklingröra eller tonfiskröra).
I fredags blev jag lite sugen på något fredagsgott och gå gjorde jag bara några "ostchips" i ugnen, som blev både krispiga och salta, så det räckte med 2-3 stycken för att stilla chipssuget som kom smygande. I lördags när Adam satt och svullade i chips och godis så åt jag god brieost, ölkorv och lite oliver och drack ett glas vin, och var supernöjd med det. Inte ett enda chips tog jag, och gissa om jag var nöjd över det!!
I fredags orkade jag inte laga mat, och det finns faktiskt "bra" alternativ i skräpmatsdjungeln. Jag åt en kebabsallad med massa god vitlöksdressing, och igår beställde vi thaimat, och där kan man ju i stort sett äta vad som helst bara man skippar riset, nudlarna och de friterade rätterna. Jag åt min favvo nummer 24, vilket är biff med masamang curry, kokosmjölk och grönsaker. Mums mums!

Jag har inte märkt så mycket skillnad i humör eller att jag känner mig piggare, men jag började ju mitt "nya liv" med en förkylning, så jag hoppas jag märker nåt denna vecka i stället, för nu är förkylningen borta. Däremot har jag inte känt mig hungrig, eller haft något behov av att småäta, och det känns jättebra!
Och som en liten bonus så visade vågen 60,4 idag! Alltså -2,1 kg på en vecka! Mycket är säkert vätska, men ändå, det är ju bra ju!

Idag är det kallt, -12,2 grader, så jag vet inte hur många - om ens någon - promenader det blir idag. Tindra måste ju ut, men det får bli snabbisar.

Nu ska jag visa vad jag har ätit till frukost, för det var JÄTTEGOTT!

Inga kommentarer: