söndag 8 januari 2012

Min dag.

För ca 4 timmar sedan tänkte jag att det skulle bli så kul att blogga ikväll, för dagen hade varit så bra! Tänkte att jag skulle "skryta" med lite shoppinglycka jag gjorde idag! Jag var inne på indiska och köpte 2 tröjor, 2 par örhängen och 1 stor fin mugg. Jag har räknat ut att ordinarie pris på allting blev 825 kr. Gissa vad jag betalade? Gissa? Ok. 198 kr. Halva reapriset var det! Supernice!! Sen tänkte jag berätta hur fint det blev i vardagsrummet efter att jag bytt gardiner. Och så var det några andra saker också. Men så ringde telefonen. Pappa hade ramlat. Han låg helt hjälplös hemma i sitt kök och kunde inte ta sig upp. Höftkulan hade hoppat ur led - igen! Detta är andra gången det händer sedan hans operation i somras. Så jag släppte allt jag höll på med, ringde SOS alarm och ordnade en ambulans och åkte sedan upp till honom. Som tur var kom jag ihåg att ta med extranyckeln för dörren var låst och ambulanskillarna stod i trappen och väntade. Lilla pappa hade så fruktansvärt ont, och kunde knappt tala sammanhängande. Medan sjukvårdarna tog hand om honom (gav honom morfin och lyfte upp honom på en bår) försökte jag febrilt få tag på kvinnan som tidigare har varit hundvakt åt pappas lilla vovve, och efter många samtal och sms hit och dit så fick jag tag på den räddande ängeln! Tänk att det finns folk som ställer upp på en människa som dom inte alls känner egentligen. En otrolig lättnad för pappa (fast han visste det inte då) och för mig. Nu är Pappa är i goda händer på sjukhuset och lilla Bodri är i goda händer hos "plast-matte". Det var fruktansvärt att höra paniken i pappas röst och se honom ligga i olidlig smärta på golvet och inte kunna ta sig upp. Jag tackar Gud att han hade sin mobil på sig så att han kunde ringa mig. Dagen slutade bra, trots en himla dramatisk eftermiddag/kväll. - Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Chris Karinsdotter sa...

Men åååååh :( tur din pappa harDIG! Du är så fin Jessan.

Joanna Eva sa...

Usch - vilket tur att det ändå gick bra. Min far har under 2011 oxå opererat båda höfterna - men tack och lov har inte detta hänt. Jag tycker du agerade superbra!

KRAMAR

Jessica sa...

TACK tjejer!

Sara sa...

Usch vad jobbigt för pappsen :( Hoppas han mår bättre snart!