torsdag 12 januari 2012

Gästrummet nästa?

Nu börjar jag bli less.
Vad hände med Annabelles 12-13 timmars nätter i hennes egen säng? Visst, det var inte så varje natt, men i alla fall varannan. Nu vaknar hon och ställer sig upp i sängen mitt i natten och ropar "nenenenenene" tills någon av oss kommer och tar upp henne. Sedan somnar hon om i våran säng, oftast väldigt snabbt. Men - hon ligger inte still lilla damen, och hon är inte tyst. Detta betyder så klart att jag inte kan sova speciellt bra alls. Adam somnar oftast lika fort som hon somnar. Så klart. Jag är så avundsjuk....
Inatt ska jag nog lägga mig i gästrummet om hon kommer och hälsar på hos oss. Med öronproppar. Eller så gör jag det på fredag. Någon natt denna helg i alla fall.

Imorgon ska jag jobba igen. Nu var det ett tag sedan och jag känner mig ganska sugen. Det är väl mest det extra tillskottet i kassan som lockat om jag ska vara ärlig. Annabelle ska vara med mormor hela dagen imorgon, jag kör dit henne innan jobbet och hämtar henne när jag har slutat. Det är match imorgon också som vi kanske går på, det beror på hur hon har sovit helt enkelt.

Nu ska jag dricka mitt kaffe medan det fortfarande är varmt. Det är inte så ofta man hinner det.

Inga kommentarer: