fredag 27 januari 2012

These boots were NOT made for walking....

Hej där!
Mina nya vinterkängor som jag inte orkar fota nu, var verkligen ingen hit! Alltså, dom är varma och "rejäla", precis det jag ville ha - men - jag har fått jordens skavsår av dom! På båda hälarna.
Dom är inte för små, jag har bra med space framme vid tårna, men dom trycker på som fan på hälarna, och gissa om jag är besviken??
Fan fan fan.
Jag måste köpa sånt där skavsårsplåster idag, jag kan nästan inte ha några skor alls nu efter "premiären" med nya skorna igår.

I övrigt så är allting bra här med oss, Annabelle sover för tillfället, jag ska ta och göra mig i ordning så att vi kan gå in till stan så fort hon har vaknat och ätit lunch. Då ska vi träffa Edith och Oliver och äta lunch på BIM, och idag ska jag nog testa deras soppa! Edith har sagt att den är jättegod, och idag är perfekt soppväder tycker  jag! Jag vill ha något värmande!

Precis när vi skulle gå ut i förmiddags, alltså precis när jag står och spänner på Tindras koppel och sätter på mig hanskarna och öppnar ytterdörren till virvlande snö så ringer mamma från Gran Canaria.
"Åh vi har så fint här, jättefint hotellrum och en STOR balkong med havsutsikt, strålande sol och klarblå himmel! Det är 20 grader varmt!". PRECIS vad jag ville höra just precis då - NOT.
Haha, men jag är så glad för hennes skull att hon har åkt iväg med sin syster, det behöver hon efter sin långa, jobbiga höst!
Vi får ju vårat också! Jag är så glad att jag bokade resan till Mallorca igår! Jag sa till Adam i början av veckan att innan denna vecka är slut så ska vi ha bokat en resa. Dom försvinner ju!
Så, nu har även jag/vi något att se fram emot! :-)

En sak som ligger lite närmare i tiden är ju Idrottsgalan den 9:e februari! Jag bokade nyss ett besök på nagelsalongen dagen innan, niiiiice!!

Nä nu måste jag klä på mig och sedan väcka lillan!!
Ha en bra fredag, ikväll ska jag nog fan äta chips! Det var en månad sedan nu!! :-)

Inga kommentarer: