onsdag 29 februari 2012

Fix.

God morgon.
Idag och imorgon har jag en hel del saker att göra. Adams mamma kommer på fredag och även min syrra och hennes familj. Det ska handlas och städas och fixas.
Jag är ett kontrollfreak, och i stunder som dessa visar det sig extra mycket. Jag blir lite uppstressad kan man säga.
Idag skulle jag/vi behöva åka och handla, så att om vi glömmer något så kan vi handla det imorgon, för på fredag och lördag finns det inte så mycket tid för det.
Annabelle är på grinhumör just nu, och jag är nära på att åka och handla med henne nu, hon blir oftast mindre grinig om vi gör nåt, men det är ganska mycket som ska handlas, och även fast jag gärna vill tro att jag är någon slags superwoman så klarar inte jag att bära en 12-kg AB, plus 4-5 matkassar 3 trappor upp. Jag lär ju inte få någon parkeringsplats när jag kommer hem heller, så ni hör ju själva. Det är en dålig idé. Vi väntar till Adam kommer hem helt enkelt, då kan vi hjälpas åt.

Förutom att handla idag ska jag kolla på några presenter till Annabelle också, bland annat från pappa. Han kan tydligen inte köpa någon själv, så det får jag fixa. Kanske den där dockan som jag såg på Lekplaneten.

En annan sak som jag har tänkt på att göra är att KÖPA en tårta, bara för att underlätta lite. Hade tänkt att baka två, men som sagt, jag är ingen superwoman, så idag ska jag gå ner till bageriet och höra mig för lite.

NU ska jag i alla fall göra mig i ordning lite så att vi kan åka när Adis kommer hem! Tjohoo!!

Inga kommentarer: