söndag 18 mars 2012

Jag vill bli bättre!

Om någon har bra tips på hur man hittar på bra/snabba/goda maträtter VARJE DAG (ok, kanske undantag lör-sön) så tar jag gärna emot tips!
Jag har blivit sämst på att laga mat, och framför allt så har jag ingen fantasi längre. Och det saknas nästan alltid något i kyl/frys/skafferi om jag hittar något nytt att laga.
Är det någon av mina läsare som har testat på en sån där Matkasse? Det skulle vara det ultimata, men är det dyrt kanske? Kanske är det värt det?
Va va va??
:-)

4 kommentarer:

anna octavia sa...

alltså hallå, jag är ju sämst. glömde skriva mina frågor förut.
äre försent? hoppas inte haha.
1. vad känner du för första året som mamma?
2. vill ni ha syskon?
3. vad älskar du mest med att vara mamma?
4. vad saknar du mest av "ditt gamla liv"?
5. vad har ni för planer i sommar?

=) =)

Lina sa...

När jag inte orkar planera kollar jag alltid in arla.se de har enkla recept med ganska få ingredienser, då går det fort också:) Sen låter det nog urtrist men varje söndag gör vi en matlista för veckan och storhandlar. Jag tycker det är enklast så, så slipper vi fundera på varje dag vad vi ska äta plus att allt redan finns hemma. Men undantag måste ju finnas!

Jessica sa...

Verkligen inte urtrist Lina, det är ju typ så jag också vill göra, men när Adam är borta så mycket så känns det så värdo att göra en lista då jag sällan lagar mat om det bara är jag som ska äta...

Ska börja kolla in Arla lite oftare! :-)

Lina sa...

Vi storhandlar varje vecka, oavsett om vi äter hemma eller ute just den veckan... Men can't argue with that, när Magnus är borta lever jag typ på mackor och avokado:)