måndag 12 mars 2012

Lösen hit och lösen dit.

Tycker det är lite konstigt det här med lösenordsskyddade bloggar.
Varför har man en sån? Vill man inte dela med sig av sitt liv eller delar av det till "alla", så skriv inte då, eller?
Skriv dagbok vettja! Perfekt, där kan man skriva vad man vill.

Jag läser en hel del bloggar, både stora och små (i läsarantal alltså), och nu har fyra stycken plöstligt gått och blivit med lösenord. Det tycker jag är tråkigt. Det känns som att man känner personerna på riktigt eftersom man följer deras liv genom bloggen, och så vips en dag har man inte tillgång längre. Man känner sig lite utanför, lite så där "tyst-där-kommer-hon-prata-om-något-annat-NU", som en dörr som stängs igen rätt i ansiktet.

Jag skulle aldrig göra så mot er, mina trogna läsare :-)

2 kommentarer:

Chris Karinsdotter sa...

Man kan ju blogga av flera olika anledningar. Min lösenskyddade blogg är ex för mina nära o kära som bor långt bort men vill följa vår vardag. Jag tycker inte vi som föräldrar har rätt att lägga ut info om våra barn på nätet, därav har jag valt att låsa. Jag försöker att inte stänga någon ute men vill ändå veta vilka som läser :) jag tror att människor blir mer o mer medvetna om riskerna med sociala medier samt mer medveten om sin integritet (o barnens!) därav lösen.

Kram!

Chris Karinsdotter sa...

Ville bara säga att min blogg är nere pga att jag glömt betala webbhotellet :( hoppas på att det ordnar sig till veckn! Ville meddela så du inte tror du är utstängd <3