torsdag 31 maj 2012

En variant...

I måndags startade jag en slags variant på lchf. En Jessan-lchf där mina regler gäller.
Det går riktigt bra, och jag tror att det beror på att jag inte har vägt mig innan, jag vet alltså därför inte vad jag väger och det är inte det som är själva grejen heller.
Den senaste tiden har bestått av en jäkla massa fika, varje dag nästan, och mackor till frukost, och en massa pasta. Mina smaklökar ÄLSKAR ju sånt, men inte resten av min kropp. Jag har kännt mig så himla plufsig, och det är så sjukt, att på endast 4 dagar så känner jag redan en skillnad. Magen är inte uppsvälld och jag är sällan hungrig.
Men - som jag skrev i början så är det en variant. Jag har hittills bara tagit bort det jag anser som "onödiga" kolhydrater, så som bröd (både frukostbröd och fikabröd), potatis, ris och pasta, men har inte lagt till extra fett, inte i "överdriven" mängd i alla fall.
Ikväll när jag ska gå ut och äta så väljer jag sallad i stället för pommes, och väljer i stället vin som kolhydratkälla, haha! Det gäller att vara smart ;-)

Jag är ingen expert på området, men det känns bra, och då kör jag på så länge det gör det helt enkelt. Kanske i några veckor, kanske längre. Inga måsten, inga krav, inga mål.
Det enda målet är att må bra.

Punkt.

1 kommentar:

Lina Enocson sa...

Å jag började en GI-rajd i måndags:) För mycket fika som sagt...