torsdag 31 maj 2012

Stress!!

Puh...
Sitter och pustar ut lite. Vi har haft en stressig morgon idag - eller - JAG har haft en stressig morgon.
Jag fattar inte varför jag tog en klipptid till Tindra kl 9 på en torsdag?!  Det betyder ju att jag, hon och Annabelle måste vara klara med alla morgonbestyr innan senast kl 8:45 då vi måste sitta i bilen och vara på väg. Oftast när jag lämnar Tindra på klippning så brukar jag och ab gå omkring och fördriva tid i Birsta (där hon klipps) i 2 timmar tills hon är klar, men ingenting är ju öppet förrän kl 10, förutom mataffärerna, så allt blev bara "fel" idag.
Jag ORKADE inte dra omkring och fördriva tid till kl 11, så vi åkte hem. Adam kommer hem kring 10:30 så då får någon av oss åka och hämta Tindra.

Alltså, jag vet inte varför jag blir så sjuuuukt stressad. Det är fruktansvärt otrevligt.
Det kanske handlar om att jag hatar att vara sen, och jag är väldigt sällan sen. Jag är oftast minst 5-10 minuter tidig. Det har nog med barndomen att göra, pappa var sjukt stressig och hispig (hmm...undrar vart jag får det ifrån?!?), och han var alltid tidig till allt vad jag kommer ihåg i alla fall. Skulle han hämta mig från en basketträning så var han där minst 15 minuter innan träningen var slut, och då skulle jag ju duscha efteråt också.
Jag märker att detta bara blir värre och värre med åren, och jag skulle faktist gärna vilja veta hur jag kan hantera det, för som sagt, det är inte trevligt för någon.
Jag är i alla fall medveten om det, haha! Pappa däremot skulle inte erkänna att han blev otrevlig och hispig i stressade situationer.
Ibland tänker jag att jag ska stanna upp och ta ett gäng djupa andetag, men då försvinner ju dyrbar tid och jag blir extra stressad efteråt, haha!

Nåja, lite oviktig information så där (som vanligt, haha).

Nu ska jag ta och städa undan efter frukost och sånt som inte hann göras innan vi åkte imorse, och sedan ska jag låta barntv vara på en stund så att jag kan ligga och andas lungt i 5 minuter.... :-)

Inga kommentarer: