måndag 28 maj 2012

Sångstund!

Jag har alltid älskat att sjunga, så länge jag kan minnas så har jag älskat det! Jag har älskat musik överhuvudtaget, och spelade ju faktiskt piano i ganska många år.
Det är något jag vill "överföra" till Annabelle, sång och musik är ju så härligt!

Nyss när jag stod och fixade med middagen så satte jag Annabelle i sin stol och satte på en lång lista med barnvisor på datorn som jag sjöng med till, och hon verkade ganska road faktiskt. Jag älskar det gamla klassiska visorna som Videvisan, Blåsippor, Här dansar Herr Gurka, Lille katt och Idas sommarvisa. Den sista kan jag dock knappt sjunga utan att få en klump i halsen, tänk att jag sjunger en sång som jag har hört under hela min uppväxt för MITT barn, det är ju underbart!

En annan sång som ALLA kan utantill måste ju vara denna, men har ni hört den här versionen???
Rysningar som bara den! Åh, tänk den dagen Annabelle står i kyrkan på sin första skolavslutning!! Oj, jag kan knappt lyssna på sången nedan nu utan att tårarna (av kärlek och lycka) kommer!
Lyssna och NJUT:

Inga kommentarer: