tisdag 22 maj 2012

Solig tisdag!

Det är en trött mamma som sätter sig i soffan nu vill jag lova. Full rulle hela dagen!
Vi började dagen med ett spontanbesök på Drakborgen. Det var ingen höjdare tyckte jag, men Annabelle tyckte nog att det var ganska kul, tills en liten pojke tog en leksak från henne... Hon blev så ledsen och sur och efter den "incidenten" så vart ingenting roligt längre. Haha, men det verkar HELT ok för henne att gå och ta andras leksaker... :-)
Anledningen att jag inte tyckte att det var så kul var att vi kom dit själv, och resten av dom som var där kom dit tillsammans och kände varandra. Det hade varit roligare om jag hade bestämt dejt med någon, men nu blev det inte så helt enkelt.
Efter Drakborgen gick vi ett varv i Birsta city och avslutade med lunch på Ikea. Inte heller så lyckat då Annabelle var trött och gapig hela tiden, det var egentligen sovtid, men jag ruckade lite på det idag och lät henne sova efter lunch i stället.
Det tog inte många minuter för henne att somna i bilen på vägen hem!

När vi kom hem så fick hon sova vidare i vagnen och jag hämtade Tindra och så gick vi på en promenad och DÅ hände något skoj! Vid dammen så träffade vi Karin, fina Karin, som läser min blogg (och jag hennes)! Snacka om att jag blev glad - och förvånad - när hon kom fram till oss! Hon satt ute i solen och åt lunch och såg oss komma, och var modig och kom fram och gav mig en kram och sa hej!
SÅÅ glad blev jag ska du veta! :-)
Kul att träffa en läsare "live" :-)

Efter en liten promenad gick jag hem med Tindra och Annabelle sov vidare så vi gick in till stan och jag handlade lite på Hemköp och på HM.
Sedan gick vi hem och åt mellis på balkongen och vid 17-snåret kom mamma och hade med sig middag och sedan gick vi alla på en liten promenad i kvällssolen när mamma och Tindra skulle gå till Granlo.

Nu ligger lillan i sin säng, och jag sitter i soffan med magont. Fan alltså, magen har varit öm hela dagen, öm och uppsvälld.
Om det är "det vanliga" (dvs onödigt svullande) så får jag skylla mig själv. Jag har ätit alldeles för mycket sött och sånt den senaste veckan, och min mage pallar inte det. Det känns även som att jag har gått upp minst 5 kg över helgen, och det mina vänner är inte en rolig känsla. Jag har inte vägt mig på jättelänge nu, Annabelle har pajat våran våg, och tur är väl det just nu. Vill inte veta hur stor "skadan" är.
Jag har nog alrdig känt mig så o-redo för badsemester som nu. Det är inte så kul.
Men men, det tjänar inget till att sitta här och klaga, det är helt och hållet upp till mig själv att ta hand om mig. Och det har jag inte gjort nu, så...
Jag ska försöka att se det här med träning som en investering i mig själv, i stället för ett "måste" eller ett tvång. Försöka få in X antal pass i olika form varje vecka, men just nu känns kosten som den största boven i dramat.

Blablabla. Blir ni inte trötta på det här?
Jag är fan sämst. Haha!!

Nu ska jag i alla fall kolla på ett avsnitt av några "riktiga hemmafruar" och sedan blir det en lång dusch, och vid 22:30 kommer Adam äntligen hem! Hoppas jag orkar hålla mig vaken! Haha!

Hejsvejs!

Inga kommentarer: