torsdag 7 juni 2012

Feber, nostalgi och gnäll.

God morgon SOOOOOL (och 9 grader).
Det ska bli uppåt 16 grader idag, så idag ska vi vara ute mycket! För första gången på ett tag nu ska vi gå ut på en långpromenad när det är sovdags för Annabelle, det blir bra för henne med frisk luft, och bra för mig också.

Som jag har befarat så har lillan liiiiite feber idag. Hon var riktigt varm imorse när hon vaknade och fick komma över till vårat rum, men senare när vi kollade tempen så var den "bara" 37,9, så det känns inte så farligt. Hon verkar ok, förutom att hon inte verkar ha så stor aptit nu så här på morgonen, hon är totalt ointresserad av vällingen och just nu sitter hon och leker med en macka som hon då och då slickar bort smöret på. Vi får se hur det artar sig helt enkelt.

Idag ska Adam vara på Hedbergksa skolan (där jag gick i gymnasiet) och vara domare i Guldtrofén som är en årlig tävling för alla som tar studenten. Man tävlar i streetbasket, beachvolleyboll och så har varje klass en dans som dom visar upp (min klass kom 2:a för si så där 100 år sedan). Jag sitter och väntar på att höra musiken därifrån ska börja dåna, vilket den snart börjar göra kan jag tro. Jag ÄLSKAR studentveckan, för det är ju en sån rolig tid!

Igår var en jobbig kväll. Jag hade ett sånt jäkla sug efter något "förbjudet" att äta, och det är såna gånger som jag funderar vad fan jag håller på med egentligen. Vem är det jag försöker vara duktig för? Och ska jag hålla på så här resten av livet, att hela tiden sträva efter något som jag inte är?
För jag vet att jag skrev att jag inte gör detta för att gå ner i vikt, händer det så är det en bonus, utan jag gör detta för att må bra, och jag mår bra rent fysiskt. Magen är i ordning, jag är pigg och har bra med energi (förutom de dagar då Annabelle spökar tidigt på morgonen). Precis det jag vill. Men - man ska ju må bra i det stora hela, det ska KÄNNAS bra också, och inte som igår....
Hur som helst, jag vet ju att det inte skulle göra någon skada om jag åt 7 st Pollys och en näve chips, men det skulle kännas så ovärt, och börjar jag göra så en kväll så kommer jag garanterat att fortsätta....

SÅ - hur löste jag mitt lilla problem igår? Jag tog några körsbärstomater, halverade dom och la dom i en liten skål och så tog jag några fetaost-kuber och en liten sked olja som fetaosten ligger i - och SHIT va gott det var! Suget var borta och jag var faktiskt nöjd!

Förutom att vara ute mycket idag så måste jag köra minst 2 maskiner tvätt, speciellt eftersom vi ska åka till Stockholm i helgen. OM inte Annabelle blir sjuk alltså. Då stannar hon och jag hemma. Adams ena lillebror tar studenten imorgon, och det är därför vi åker, och för att ha lite farmor-mys :-) Kanske får jag en chans till lite shopping också, man kan alltid hoppas ;-)

 NU ska jag ta och torka bort allt smör från Bellans face, hon är helt blank, och sedan kickar vi igång dagen med en tvätt och lite musiiiiik, typ den här:


Hahahaha.... Han har samma frilla som Bellan...

1 kommentar:

Edith sa...

Hahahaha I loooove that kid, these videos are hilarious!!! :)