onsdag 6 juni 2012

Vatten. Vatten?!?

När jag håller på med mina små lchf-perioder så är det alltid under den andra veckan som suget kommer. Och just nu är jag jäkligt nära att ge upp.
Varför är det så lätt att inte äta bröd, potatis, pasta och skräpmat, men när det kommer till chips och fikabröd så är det ren tortyr.
Jag har ett halvt rör med pringles och en skål med några polly i skåpet som ropar "jeeeeeeessica".... Men vad gör jag, jo duktig som jag är (än så länge) så tar jag ett glas vatten.

Det hjälper......................INTE.
Men jag biter ihop. Två veckor till.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

E sa...

KÄMPA!!!! Du kan! :) jag har precis kommit igång med träningen igen och det är ju nu den första tiden som suget är som värst....efter ALLT som är förbjudet. Tackade dock nej till tårta på jobbet idag och kände mig riktigt stolt! På ett sätt var det lättare när man var barn, då satte de vuxna stopp för sötintaget, hahaha!
Måste fråga...hur går det med ditt försök till att börja löpträna?

Jessica sa...

Jo man känner ju sig duktig, men egentligen, VEM är det man försöker vara duktig för? Och varför neka sig själv sånt man älskar? :-)

Ja du löpträningen är precis som med all annan träning just nu - icke existerande. Eller, så ska jag inte säga, för jag tar mig faktiskt iväg och köp pass lite då och då på Helex (förlåt, Sensia heter det nu). Men jag har alltid HATAT att springa, så att försöka få mig att tycka om det är ju ett skämt... Även fast jag vet att det faktiskt blir lättare ju mer man tränar.