onsdag 6 juni 2012

Sverige.

Happy Nationaldag!
Ibland önskar jag att vi var lite mer som norrmännen och amerikanarna som firar "sin" dag så himla festligt och familjärt, visst det blir ju mer och mer för varje år här, men det känns lite svårt tycker jag, när det är en ny tradition att gå ut på stadens torg och vifta med svenska flaggor. Men visst är det trevligt, det säger jag inget om.
Jag har firat 2-3 "4th of July" i Usa, och en gång var jag i Oslo på 17:e maj, och det var riktigt nice!

Nu till något mindre festligt.
Annabelle fick ju sin mrp-spruta förra veckan, exakt 9 dagar sedan idag.
Jag har "väntat" på en reaktion av denna, men inget tycks komma. Dock har jag läst mig till en himla massa otäcka saker som KAN ske efter den här sprutan (över 40 graders feber, feberkramp, kräkningar, hjärnhinneinflammation, andningsuppehåll, kraftig ledvärk osv, osv). Hon behöver ju inte bli dålig alls heller, tydligen är det endast 5-15% som får bivärkningar efter mrp-sprutan.
Men det är ju typiskt mig att oroa mig för något som KANSKE kommer att hända... Till saken hör att vi ska åka till Stockholm i helgen, och det skulle ju vara riktigt skönt att slippa det då, och det känns som att om hon skulle bli sjuk så är det just de närmaste dagarna som det händer, eftersom det normalt ska ta 1-2 veckor för biverkningarna att "slå till".

Jag ska försöka sluta oroa mig i förväg. Får hon feber så har vi avedon. Får hon något annat så hanterar vi det då.

NU ska jag tvätta håret, kommer inte ihåg när jag gjorde det sist... Usch, haha!
Sedan när damen har sovit och ätit lunch ska vi väl gå en sväng på stan och kolla in festligheterna!

Ha en trevlig nationaldag!

Inga kommentarer: